Princip for kostpolitik

2019-2020

Formål:                         Kostpolitikken er vigtig for at sætte fokus på madens betydning for elevens trivsel og indlæring. På Paradisbakkeskolen har vi en klar forventning om, at elevene har spist morgenmad hjemmefra og at de har mad med til hele skoledagen.

Mål:                      Ved første forældremøde orienteres om formål og udmøntning drøftes. Lærerne spiser med eleverne de første 15 minutter af frokostpausen. Skolen går foran i at få lavet aftaler om, hvad eleverne har med i skole/SFO både til eget brug og til uddeling.

Udmøntning:        Ingen sodavand, kakaomælk eller energidrikke på skolen. Saft og juice skal begrænses. Der er vanddispensere med koldt vand flere steder på skolen. Slik, chips m.v. hører ikke hjemme på en skole

På lejrskoler/hytteture skal forbruget af slik m.v. begrænses ved at definere skoletid og fritid.

Kostpolitikken kan afviges ved særlige lejligheder – eksempelvis ved fødselsdage m.v.

Princip for kostpolitik