Madskole

Velkommen til madskolen

Eleverne deltager i produktionen sammen med det professionelle køkkenpersonale. Alle elever spiser i tre-holdskift uanset om man køber mad fra køkkenet eller har madpakke med hjemmefra.

Prisen på måltidet afhænger af husstandens indkomst, hvor prisen er kr. 10.- hvis man tjener under kr. 303.000.- årligt og kr. 15.- hvis man tjener over kr. 303.000.- årligt.

Paradisbakkeskolens madskole er en skole, hvor maden er en integreret del af skolens hverdag, pædagogik og organisering.

Paradisbakkeskolens madskole er derfor mere end et produktionskøkken og en madordning. Alle elever fra 5. til 8. klasse deltager i produktionen i en til to uger om året, hvor de så ikke har almindelig undervisning.

Paradisbakkeskolens madskole er med til at understøtte elevernes maddannelse og sundhed, som en central og integreret del af skolens hverdag og profil. Madskolen er med til understøtte fællesskab, tværfaglighed, sikrer inklusion og bidrage til elevernes almene dannelse.

Paradisbakkeskolens madskole understøtter de politiske mål om at være med til at forbedre bornholmernes sundhed, skabe større lighed i sundhed samt påvirke elevernes adfærd, så flere spiser i henhold til de officielle kostråd.

EleverE