Kodeks for Paradisbakkeskolen

Her går vi ordentligt i skole

· Vi hjælper og tager hensyn til hinanden

· Vi accepterer ikke mobning

· Vi taler pænt til og om hinanden

· Alle elever (undtagen 0. klasserne) spiser i spisesalen - uanset om man køber mad eller medbringer en madpakke.

Om skolevejen

· Der er meget trafik til og fra skole, pas derfor på hinanden og tag hensyn.

Frikvarteret

· Hvis du har lyst til at spille bold, skal det ske i skolegården og på boldbanen bag naturfag.

· Elever fra 0. - 6. klassetrin har udeordning. Ved kraftig regn må man være inde. Kontoret vurderer og orienterer over højtaleranlægget om "kraftig regn"Eleverne fra 7. - 9. klassetrin har indeordning. Ingen elever forlader skolens område.

· Der er altid en gårdvagt, som du kan spørge om hjælp.

Rusmidler

· Det er ikke tilladt at ryge, tage snus eller anvende andre rusmidler i skoletiden.

Mobiltelefoner

· Vi er mobilfri skole. Mobilerne låses ind i mobilskabet om morgenen og PCér i pauserne (se princip)

· Mobiler/iPad/PC må kun anvendes efter en medarbejders anvisning

Sikkerhed

· Alle elever (og ansatte) har cykelhjelm på ved cykelture. Skolen har hjelme.

· Eleverne skal have egen cykelhjelm med i SFO. Sikkerhedsudstyr er et krav. SFO har sikkerhedsudstyr.